بی واژه های قلم یک خزنده
بی واژه های قلم یک خزنده

بی واژه های قلم یک خزنده

https://t.me/limbolurker

روز 301: وقتی جمله های بی گناه، بازیچه ی ماکیاول درونمان می شوند

جملات هم از شر ما انسان ها در امان نمی مانند. همان حیوانات دست آموز که خلق شدند تا برقراری ارتباط را ساده تر کنند. غافل از اینکه سخت ترش کردند، و گاهی اوقات غیر ممکن. این جنبه ی سوفسطایی از سخن گفتن را خیلی هامان داریم: از جملات خاص در اشتباه ترین جای ممکن استفاده می کنیم تا نتیجه ی دلخواه را بدست بیاوریم. طبق نتایح ارائه شده توسط محققان دانشگاه LIT : Lurker Institution of Technology  پنج جمله ای که مورد بیشترین سوء استفاده می شوند به شرح زیر است:


5- اخلاقم اینه: این جمله که ماهیتی خبری داشته و به واقعیتی در بیرون اشاره دارد، در 65٪ موارد مورد سوء استفاده قرار می گیرد. در واقع با گفتن این جمله، فرد گوینده خود را از هر گونه خطا و مسئولیت مبری دانسته و به گند کاری خود ادامه می دهد، بی آنکه عذاب وجدانی داشته باشد. طبق گفته ی مورخین، اولین کسی که از این جمله استفاده کرد، قابیل بعد از کشتن برادر خود بود. از طرفداران پرو پاقرص دیگر این جمله، می توان به اسکندر مقدونی اشاره کرد که در لحظه ای تاریخی بعد از آتش زدن تخت جمشید، رو به ایرانیان فریاد زد: اخلاقم اینه. روانشناسان دانشگاه LIT  عقیده دارند با حذف این جمله از میان زن و شوهران و شرکای زندگی، مشاوران خانواده باید در مطب خود را تخته کرده و به مسافرکشی رو بیاورند.


4- زندگی خودمه : مطالعات محققین دانشکده پزشکی دانشگاه LIT نشان داده که دلیل 60٪ سکته ی قلبی، مغزی، سرطان ریه، پروستات، خون، عفونت های پوستی، زخم معده و ناراحتی های عصبی  والدین، استفاده ی این جمله توسط کودکانشان می باشد. این جمله که در ظاهر به ساده ترین و مسلم ترین حق بشری اشاره دارد، دارای یکی از بالاترین درصد سوء استفاده در میان جملات بی گناه می باشد (با 87٪ نرخ سوء استفاده: 13٪ استفاده ی صحیح). از عوامل ترویج این بیماری مهلک در میان کودکان و نوجوانان می توان به فیلم های تین-ایجری هالیوودی، خواننده های رپ و پاپ ایرانی، جاستین بیبر، مسابقات میس ورلد و تلنت شو اشاره کرد. طبق آزمایشات میدانی صورت گرفته توسط محققین، با حذف این جمله از میان انسان ها، حضور تبلت و گوشی های اسمارت فون در میان افراد زیر 18 سال، 45٪ افت را تجربه خواهد کرد، کتابخانه ها، شهر بازی ها، میهمانی ها، کوچه ها و موزه ها دوباره رنگ آدم را به خودشان خواهند دید، تولید علم 20 درصد پیشرفت خواهد داشت و سرطان از میان انسانها رخت بر خواهد بست.


3- روشنفکر باش: یا معادل انگلیسی آن Be open-minded که در 3.4٪ موارد در جای درست خود استفاده می شود. آمار نشان داده که در 95٪ موارد در ادامه ی این جمله، توهین به باور ها، عقاید،‌سلایق، الگو ها و چارچوب های طرف مقابل خواهد آمد. طبق اسناد و مدارک منتشر شده در سایت ویکیلیکس، از هر 5 جنگ داخلی و بین المللی قرن 21 ام، 3 تای آنها با این جمله آغاز شده است. در کتب تاریخی آمده که بودای صلح طلب با شنیدن این جمله همواره گوش خود را گرفته و فریاد زنان به دل کوه و دشت و بیابان می زد.


2- در اوج بی نظمی، نظمی وجود دارد: این جمله با ظهور نظریه ی آشوب، جان تازه ای گرفت. طبق آمار ارائه شده، این جمله در قرن 21 م به طور متوسط در هر ثانیه، 14000 بار گقته شده است که از این تعداد، تنها 0.45٪ آن در جای صحیح خود استفاده شده است. حدود 80 درصدموارد تکرار این جمله را می توان از زبان کسانی شنید که شتر با بارش در اتاقشان گم می شود، در آن واحد 27 هدف نامربوط و نامتعارف را در زندگی دنبال می کنند یا هارد کامپیوترشان شامل 100 فولدر با نام های asd ، asdlaksjd و 1231311 است. طبق پیش بینی های محققین، با حذف این جمله از دایره ی گفتار بشری، مساله ی گرمایش بحرانی زمین در عرض 10 ثانیه به طور کامل برطرف شده و لایه ی اوزون ترمیم خواهد شد.


1- همه چیز نسبی ست:  تخمین زده می شود از زمانی که لودویگ ویتگنشتاین رحمت الله علیه بنیان نسبی گرایی (مشخصا اخلاقی) را بنا نهاد تا به امروز، این جمله تنها در 0.017٪ موارد در جای درست استفاده شده است. ما اصولا هر نظر چرند و پرندی می دهیم، هر سلیقه ی مضحک و مبتذلی داریم و هر کار درست و نادرستی می کنیم و در برابر انگشت اتهام این جمله را به کار می بریم. طبق شبیه سازی های نرم افزاری که با ابر کامپیوتر ها انجام شد، پیش بینی شده است در صورت حذف این جمله، فقر و گرسنگی در طی 5 سال ریشه کن شده، جنگ ها تا 2 سال آینده تمام شوند، صلح جهانی برقرار شود و انسان اولین سفر خود به مریخ را کلید بزند


امضاء: دکتر ویلهلم خزنده رئیس بخش تحقیقات علوم انسانی دانشگاه LIT  

نظرات 9 + ارسال نظر
فرانچسکا یکشنبه 4 مرداد 1394 ساعت 23:29 http://meinthemirror.blogsky.com


خیلی خوب بود خزنده. کاملا باهات موافقم.
LIT : Lurker Institution of Technology عالی بود. بورسیه می کنی ما رو بیاییم LIT؟
اسم دو نفر از این روانشناسان مشهور LIT رو هم خوب ذکر می کردی حرفات سندیت داشته باشه مادر جان.

فعلا یکم دست و بالم تنگه بورسیه ندارم! ایشالا پول اومد دستم از خجالتت در میام
یکیش که خودمم ویلهلم خزنده. اون یکیش دخترم آنا ماریا الیزابت خزنده

آسمان چهارشنبه 31 تیر 1394 ساعت 22:31 http://aseman9.blogsky.com

شماره ٥ یکى از رو مخ ترین جملاتیه که تا حالا n بار شنیدمش و هربارم حرص خوردم:(
شماره ٤ هم جمله ى خودمه
این مورد ٢ هم با استناد به زندگى نوابغ من استفاده ش میکنم.کاملا معتبره
واى واقعا کامنت من ثبت نشده؟؟؟بعید میدونما

شماره ی 4 و 5 مشترکا رتبه ی اول تنفر انگیز ترین جملاته برای من! البته سوء استفاده ش دیگه. خودشون که به شخصه مشکلی ندارن
2 هم مال نوابغه، به من و شما ربطی نداره

باور کن نبود. من دیلیت کرده ها هم گشتم گفتم شاید اشتباه پاک کردم ولی نبود

مهران چهارشنبه 31 تیر 1394 ساعت 03:41 http://mehrannajafi.blogsky.com/

حالا جدا از ترک تحصیلم از LIT
من گاهی از این جمله ی "اخلاقم اینه" استفاده می کنم. یعنی، معمولا سعی می کنم بعضی رفتارها که موجب دلخوری مخاطبم می شه رو تا حدی کاهش بدم. گذاشتن یک فیس جدید روی صورتت که باب طبع باشه به نوعی، اما درهرحال آدم از خودش نمی تونه فرار کنه.
پیش میاد بگم. اخلاقم اینه.
به نسبی بودن خیلی چیزها هم باور دارم.

این جمله ها به خودی خود اشتباه نیستن. اتفاقا من نظرم اینه که صحیح و صادق بودنشون باعث سوء استفاده ازش می شه. مساله اینه که خیلی وقتها جاهای نادرست استفاده می شن. صرفا سر اینکه طرف بتونه از زیر جواب دادن درست حسابی در بره. اگرنه منم به هر 5 تا جمله ایمان کامل دارم.

نیمه سیب سقراطی سه‌شنبه 30 تیر 1394 ساعت 23:15 http://1ta414.blog.ir/

1 رو زیاد بهش فکر میکنم
2 قبولش ندارم !
3 استفاده نمیکنم !
4 گاهی گیر کنم این جمله رو میگم :|
5 نوجوانی ام میگفتم :))

خوبه پس! زیاد روی اعصاب طرف مقابلت توی بحث و جدل ها نیستی پس!

شیما سه‌شنبه 30 تیر 1394 ساعت 23:09

آیا دانشگاه LIT میتواند بخش تحقیقات علوم انسانی داشته باشد؟! نه واقعا میتواند؟!

به نکته ی بسیار خوبی اشاره کردی. پاسخ شما "بله" است

مهران سه‌شنبه 30 تیر 1394 ساعت 20:17 http://mehrannajafi.blogsky.com/

منم LIT : Lurker Institution of Technology درس می خوندم. ولی تحصیلات خودم را نیمه تمام رها کردم و به دوچرخه سواری روی آوردم

اشتباه کردی. بعد رفتن شما دانشگاه هم خوابید دیگه. اعتبارش کاهش یافت

کاواتینا سه‌شنبه 30 تیر 1394 ساعت 16:40 http://singinginthewind.blogsky.com/

خیلی خوب بود

قربانت!

میدیا سه‌شنبه 30 تیر 1394 ساعت 12:39

عالی بود این پست
من خودم در مورد 2 می گنجم کسانی که شتر با بارش در اتاقشان گم می شود

بله در جریان هستم!!‌بدبخت اون کتاب من که در کنار چه چیزهایی کف اتاقت افتاده بود

مگهان سه‌شنبه 30 تیر 1394 ساعت 03:46

جمله ی بابام : زندگی نسبی ست . هرچیزی سلیقه ای ست !

جمله ی مامانم : زندگی خودمه . من اینجوری راحتم !

جمله ی من : اخلاقم اینه . دست خودم نیست ... و این یعنی مجبوری اخلاق گندمو تحمل کنی و بعد گفتن این جمله هرجوری دلم بخواد جولون میدم!

پس وارث اسکندر مقدونی هستی! نکن اینکارو نکن. زشته عیبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد