بی واژه های قلم یک خزنده
بی واژه های قلم یک خزنده

بی واژه های قلم یک خزنده

https://t.me/limbolurker

روز 371: خداحافظ ویندوز

من آخرین نفر بودم که تسلیم شدم. در واقع هنوز تسلیم نشده ام کامل. ولی خب دارم کم کم فایلهایم را منتقل می کنم توی هارد که ویندوز را فرمت کنم و لینوکس بریزم. اول ها هر کی از در آمد توو گفت لینوکس نیاز دارید. بعضی هایمان که اصلا از همان اول دو زیست بودند و لینوکس داشتند روی سیستم. بقیه هم شروع کردن اه و اوه گفتن و کم کم لینوکس نصب کردن. من ولی هی می گفتم همگروهی هایم لینوکس دارند و من نیازی نیست نصب کنم. ولی انگاری از دست این یکی نمی شود فرار کرد!


اینجوری گفتند به ما: آنهایی که می خواهند بروند خارج برای ادامه ی تحصیل یا آنهایی که مهندسی می خوانند یا هر دو... اولا اینکه خیلی برنامه ها توی لینوکس بهتر می آید بالا. بخاطر دسترسی بهینه ای که به core های سیستم دارد. بعضی برنامه ها هم که رسما فقط روی مک بالا می آید و لینوکس و ویندوز را بازی نداده اند. دوم اینکه لینوکس مجانی هست. و حالا خوشتان نیاید اینجا توی ایران با 7 هزار تومن و بلکه م کمتر ویندوز می خرید. آنجا باید هر ماه پول آپدیتش را بدهید. و انگاری پولش یک جور هایی می شود اندازه ی اجاره ی اتاق. و فکر دور زدنشان هم به سرتان نزند که یکهو دیدید جریمه های 10 برابری برایتان می برند. پس بهتر است کار با لینوکس را یاد بگیرید. سوم اینکه اصلا لینوکس خیلی کول هست. خودتان تصور کنید دیگر. یک نفر پای لپ تاپ محو کارهایش شده. بعد می روید بالای سرش می بینید که ئه...! منو بارش کجاست؟ تسک بارش کجاست؟ علامت ویندوز کجا رفت؟ بعد می فهمید که عجب...! این آقا یا خانوم لینوکس باز هست. چهارم اینکه اصلا ویندوز مال خر پول هاست. دانشجو ها باید با لینوکس کار کنند. پنجم اینکه مهندس باید به تناسب نیازش کد را دستکاری کند. توی لینوکس سورس ها همه اوپن هست. شیشم اینکه سرعت دانلود اینترنت خیلی بالا هست توی لینوکس به نسبت ویندوز... فکر کنم همین دلیل آخری را همان اول می گفتم دیگر نیاز به پنج دلیل دیگر نبود.



خلاصه که خداحافظ ویندوز، خداحافظ کنترل آلت دیلیت، خداحافظ مین سوییپر. خداحافظ اند تسک. خداحافظ بیل گیتس

امضاء: خزنده ی اوبونتو  

نظرات 9 + ارسال نظر
منیره چهارشنبه 11 آذر 1394 ساعت 18:09

فعلا خداحافظ لب تاب بدون باتری...خدااااااافظظظظظ...
وکمتر از 2 سال دیگه سلااااام مک

مک عمو سلام کن به خاله

آناهیتا سه‌شنبه 3 آذر 1394 ساعت 14:20

نه طراحی معماری :)

در چه حدی؟ می خوای راه هم بره؟
متحرک سازی رو سراغش نرفتم تابحال راستش

آها خب پس هیچی :دی
سه چهار ساله دست به کتیا و سالید ورکز نزدم اصن حوصله ندارم دوباره شروع کنم طراحی قطعه

مهران شنبه 30 آبان 1394 ساعت 02:14 http://mehran.blogsky.com

لینوکس آفیس داره؟ نیم فاصله می ندازه؟
لینوکس یک سری اسامی مختلف داره که فرقشو رو نمی دونم. مثلا اوبنتو. یا اون یکی....
راستش من خیلی طول کشید از اکس پی برم رو سون. بعدشم کاری با هشت و هشت.یک و ده نداشتم تا لپ تاپ خریدم و روش هشت.یک هست که منوی استارت نداره سخته کار باهاش. یعنی انقدر سخت که هنوز با پی سی خونه کار می کنم و لپ تاپ تو کوله ست همش.
به نظرت با این سطح توانایی برم لینوکس نصب کنم؟

لینوکس خر است کلا... همین طول کشیدن توی سوییچ کردن بین ویندوز ها در مورد منم صدق می کرد. به نظرم اصن کاری با لینوکس نداشته باشی بهتره :دی

فرانچسکا جمعه 29 آبان 1394 ساعت 01:28

وسوسه ام کردی خزنده

ماجراجویی باحالیه ولی فکر کنم به شب نکشیده سیل فحش رو روانه ی من بکنی و فرمت کنی بری سراغ همون ویندوز. دیشب 1 ساعت طول کشید یاد بگیرم یه برنامه رو چجوری می شه uninstall کرد

آناهیتا جمعه 29 آبان 1394 ساعت 00:28

من ویندوزم حَشت ه، پینبال و ماینسویپر و سولیتیر رو دارم،
یه سری بازی مسخره هم هست که اِکس باکس لدف کرده چپونده وسط بازیای ویندوز، بقدری مزخرفن که منِ خوره ی بازی تو این دو سه سالی که این لپتاپ رو دارم تابحال روم نشده برم سراغشون :|

حالا شما که ویندوز رو طلاق دادی, ولی بنظرت من آپدیتش کنم به ویندوز دَح؟
با این استراتژی که ویندوز اورجینال روی لپتاپ همیشه بهترین گوزینه س تا الان دست نگه داشتم.... می ترسم ازینکه برنامه های مورد نیازم روش کار نکنن.
فک کن مثلا 3D Max یا rhinoceros روش جواب نده... بدبخ می شم :((
ممکنه آیا؟

راستش از بد آدمی داری می پرسی. من فکر کنم آخرین نفر توی دنیا بودم که از اکس پی سوییچ کردم روی سون. در واقع ویندوز 8 هم یکسالی اومده بود که من بالاخره دست از سر اکس پی برداشتم. تا همین دیروز هم که لینوکس نصب کردم هم عوضش نکردم. برای همین من قاعدتا می گم: چه کاریه!‌همون ویندوز اورجینال استفاده کن!

با این 3Ds Max و راینو چکار داری شما؟ طراحی صنعتی می کنی؟ یا واسه دل خودت؟ من برای پایان نامه م مدل نهایی گرافیکی بخوام، باهام رفاقتی حساب می کنی؟ :دی

آناهیتا پنج‌شنبه 28 آبان 1394 ساعت 17:40

مین سوییپر? =))))
پینبال و فری سِل و اسپایدر و اینا هم دل دارن ازونا هم خدافسی بنُمای

+خداییش اند تسک خیلی چیز خوبیه. یه چیز دیگه م بود برنامه هه رو اکسکیوت می کرد؟ اند پروسس؟ ویندوز من زبونش فضاییه یه چیزای دیگه ای نوشته رو دکمه هاش


+بجای خزنده ی اوبونتو می نوشتی اوبونتو ۱۳٫۱۰ :)))
واقعا اسم ریلیساش خیلی باحالع

این آخریا ویندوز سون دیگه نبودن... بودن؟!

آخه مساله اینجاست که این ویندوز لعنتی خودش کرم می ریخت بعد حالا سعی داشت با اند تسک جبرانش کنه. حالا من لینوکس باز نیستم و اگه مجبور نمی شدم هم اصلا از ویندوز دست نمی کشیدم ولی خدایی تا الان که کار کردم اصلا این گیر و گورای ویندوز رو نداره

آره کاملا خاکی کار می کنن روی اسم :دی

میدیا پنج‌شنبه 28 آبان 1394 ساعت 00:19

قلب رئوف بیل رو شکستی
بهم مسج داد گفت: "بشکنه این دست..." بقیه شو تایپ نکردگریه ش گرفته بود. گفتم: "چرا؟" گفت: "این خزنده رو ما مهندسش کردیم حالا سیستم عامل حسابمون نمیکنه."
بعد بهش داشتم دلداری میدم و در همین اثنا چشمم خورد به دلیل آخری که آورده بودی، بهش گفتم ای خاک بر سرت سرعت دانلود تو لینوکس بالاتره. حقته. گم شو
و این گونه بود که رفاقت من و بیل رو بهم زدی

بهش بگو تا ابد به یادشم. بخاطر هیچی هم که نشده، بخاطر ارور های مسخره ش

7660 چهارشنبه 27 آبان 1394 ساعت 23:48

ماها هم می تونیم نصب کنیم؟ کار کردن باهاش آسونه یا نه فقط مختص مهندسهاست؟

می تونید نصب کنید ولی نیازی ندارید 7660 جان. خیلی سخته کار کردن باهاش به نسبت ویندوز. وقتی آدم نیازی نداره بهش از همون معجون بیل گیتس باید استفاده کرد. ما گیر کردیم متاسفانه وگرنه از این غلطا به من نمیاد!

مگهان چهارشنبه 27 آبان 1394 ساعت 18:56 http://meghan.blogsky.com

چه جالب... واقعا اینقدررر هزینه ش بالاست خرید ویندوز :|¿

+ تبریک بابت تسلیمت:دی

اصن مث اینکه اینجا خوش بحالمونه!

+ تشکر بابت تبریک تسلیمت!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد