بی واژه های قلم یک خزنده
بی واژه های قلم یک خزنده

بی واژه های قلم یک خزنده

https://t.me/limbolurker

روز 382: Telechess

اگر شطرنج دوست داری که هیچ... اگر دوست نداری، فرض کن شطرنج دوست داشته باشی. بعد حوصله ی بازی با کامپیوتر هم نداشته باشی. مخصوصا اینکه اصلا عادت داشته باشی دستت فقط به مهره برود. بعد هیچ کسی دور و برت شطرنج دوست نداشته باشد غیر از یک نفر که او را هم ماهی یکی دوبار ببینی، آن هم برای نهایتا یک ساعت.



امشب یکی از دوستان را خر کردم که راضی بشود به این تله شطرنج ها که هر کسی هر زمان دلش خواست حرکتش را برود و به آن یکی اطلاع بدهد. بالاخره وقتی کمبود زمان یا حریف بازی یا هر دو را داری، لنگه تله شطرنج هم غنیمت است.


ـ تعریف "ثانیه" را می دانید؟

"ثانیه مدت زمانی است که اتم سزیوم-133 (Cs-133) در حالت پایه 9192631770 بار نوسان می کند." (ویکیپدیا)

به خدا تا قبل از خواندن این تعریف می دانستم ثانیه یعنی چه. الان یک کمی سر در گم شدم.


امضاء: خزنده ی دیپ بلو  

نظرات 4 + ارسال نظر
آناهیتا شنبه 21 آذر 1394 ساعت 05:02

من بازی شطرنج رو دوس دارم, اما لمس مهره هاش به تنهایی یه حس دیگه ای داره.
حتی وقتی بچه بودم و قوانین بازیش رو بلد نبودم مهره هاش رو بر می داشتم و باهاشون بازی می کردم. به عنوان عروسک شاه و ملکه , و سربازا...
یه لحظه دلم خواست اون دورانو..

گیر چنگال نامرد نوستالژی افتادی؟ :دی

شیما جمعه 20 آذر 1394 ساعت 16:04

واقعا چیز ضایه ایه ولی به امتحان کردنش می ارزه!
انقدم توضیح نده میفهمم دیگه! همون فیزیکی گفتی بس بود! تازه سرباز سفید تو حرکت اول تو خونه e5 نمیره! مگه اینکه برعکس صفحه رو گذاشته باشی!!


حوصله ندارم! بهرحال درگیر ظواهر نشو جوون! مهم محتواست! اونم با اون پست آخرت دیگه پیدا کردی!

ضایع چرا؟ خب شما برو همون شطرنج کامپیوتری رو تست کن راحت تره! من با بازی روی صفحه مانیتور مشکل دارم پیرمردم

شیما جمعه 20 آذر 1394 ساعت 02:37

خوب اینا رو که متوجت شدم. مسئله اینه که اون صفحه ای که چیده میشه چجوریه. کاملا فیزیکی میچینن؟ یا مجازیه؟ اگه فیزیکی باشه ینی هر دفه از اول مهره چینی میکنن؟! اینکه خیلی حرکت مسخره ایه!

قالب اصلا مناسب نیست!

صفحه ی شطرنج فیزیکی! ببین شما الان یه صفحه شطرنج داری می چینی توی اتاقت. منم اینجا می چینم. بعد تو سفید می شی من سیاه. بعد تو می گی سرباز به e5 ، من حرکت تو رو روی صفحه ی خودم می رم و مثلا می گم اسب به c6 و تو هم حرکت منو روی صفحه ی خودت می ری. و هر دو داریم روی صفحه ی شطرنج خودمون بازی می کنیم.

+ خسته شدم از قبلیه. بقیه ی قالبا هم ژیگول می گول. یدونه پیدا کن یا سیاه قلب قلبی یا صورتی خرس خرسی نباشه معرفیش کن اینو بردارم.

شیما پنج‌شنبه 19 آذر 1394 ساعت 23:20

این مشکل نداشتن حریف شطرنجی رو منم دارم.
حالا این تله چس دقیقا چیه؟

چیز خاصی نیست. شطرنج از راه دوره. شما یه صفحه می چینی واسه خودت. حریفتم هر جا که باشه صفحه رو می چینه واسه خودش. با کد حرکتی به هم حرکتتونو اطلاع می دید. قرارم نیست یکی دو ساعته تموم بشه بازی. هر چقدر هم طول کشید مهم نیست. یه هفته، دو هفته... هر وقت حرکتو رفتی می گی که طرف مقابلت شروع کنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد