بی واژه های قلم یک خزنده
بی واژه های قلم یک خزنده

بی واژه های قلم یک خزنده

https://t.me/limbolurker

روز ۴۴۱: مثلا برویم ناگویا

خب وقتی ۴ روز پشت سر هم کار اداری دارم و کارم گیر عزیزان کارمند هست خیلی یاد ژاپن و اتفاق اخیری که در توکیو افتاد می افتم. وقتی که ۲۰ دقیقه برق شهر قطع شد و وزیر نیروی ژاپن در مقابل دوربین خبرنگاران ۲۰ دقیقه به حالت تعظیم ایستاد، و بعدش هم ریپورت دادند که این ۲۰ دقیقه قطعی برق، ژاپن را در rat race صنعت و اقتصاد،  ۴۲ روز از ایالات متحده عقب انداخته است. بعد به وضع خودمان فکر می کنم و به آرزوهایی که برای رسیدن به «ترین» ها داریم و ناخودآگاه خنده ام می گیرد.


خب پس بیا برویم سوییس زندگی کنیم. حالا سوییس هم نه. هلند. یا مثلا یک کشور صنعتی مثل آلمان. بیا اصلا برویم ژاپن. شهرهایش را نمی شناسم که. یک جایی مثل ناگویا... جایی که ۷ سطل زباله ی مختلف برای تفکیک دارند. جایی که خیابان هایش رفتگر ندارد و پایتختش سومین شهر تمیز آسیا هست. سطح آلودگی صوتی پایین و شعور بالا. آمار قتل کمترین در دنیا... خب البته آمار خودکشی هم اولین در دنیا. امروز روز چهارم کارهای اداری ام بود که معلوم شد باید روز پنجمی هم دنبال کارهای وثیغه ی پاسپورت بروم. ۱ ساعت پشت سر ۱۰ نفر در صف ۷ باجه ای ایستادیم و کارمندان بانک را نگاه کردیم و یاد sloth های کارتون زوتوپیا افتادیم. به جان خودم از آن جوک های pregnant هم به هم می گفتند و ها........ ها .......... ها ....... می خندیدند. آخرش هم معلوم شد که اصلا برای کارمان نیاز نبوده توی صف بایستیم. بعد هم وقتی به رئیس بانک مراجعه کردیم با وضع افتضاحی جوابمان را داد که «کارتان زیاد طول می کشد. بروید فردا بیایید.» اصلا هم که تفاوتی در طرز برخورد رئیس نسبت به روزی که قرار بود سپرده را باز کنیم  دیده نمی شد که! مدیونید فکر کنید بانکها وقتی که می خواهی حسابی چیزی باز کنی، زیرپایت فرش قرمز پهن می کنند و روزهای دیگر، بلانسبت، تو هم یک گوسفندی مثل ۷۵ میلیون نفر دیگر... حالا فهمیدید چرا آمار خودکشی ژاپن بالاهست؟ چون ۱ ساعت منتظر ۷ sloth بانک نمی شوند و کارشان زود تمام می شود. زود می روند خانه زود کتاب می خوانند زود فیلم می بینند. هرکاری که می کنند ۲۴ ساعتشان پر نمی شود... خب پس وقت زیاد می آورند و به معنای زندگی فکر می کنند و افسرده می شوند و خودکشی می کنند. تازه کسی هم نیست که روی اعصابشان باشند و بزنند آنها را بکشند. از آنجایی که انسان نیاز به کشتن دارد، اگر دیگری را نکشید خودتان را می کشید. پس خودکشی می کنید. قدر کشورتان را بدانید. همینجوری بدانید تا ما هم از این طرف راهی پیدا کنیم برویم برلین، یا استکهلم، یا کیوتو یا جزایر فیجی. شاید هم مادرید یا تگزاس یا اورگن یا انتاریو... برویم یک جایی که حرصمان را در نیاورند و افسرده بشویم خودکشی کنیم.



اگر ۲۰ دقیقه قطعی برق ژاپن را ۴۲ روز عقب انداخت... فکرش را می کنم می بینم چند قرن باید بدویم تا وضع کمی بهتر بشود.


امضاء: خزنده ی قاتل  

نظرات 8 + ارسال نظر
شیما جمعه 8 مرداد 1395 ساعت 00:10

جالبه.. این جمله قدر کشورتان را بدانید واقعا برای بعضیا مصداق عینی داره. دیروز توی سوپر مارکت خانوم مسنی رو دیدم که یه ماهی بود از آلمان برگشته بود و به شدت از برگشتش احساس خوبی داشت. ازش که پرسیدم آخه چرا؟ گفت خسته شده بودم دیگه. قانونمندی زیادشون آدمو کلافه میکنه. و اونجا باید از صبح تا پنج عصر عین خر کار میکردم. ولی اینجا خیلی راحتم!
نمیفهمید اقتصاد پنجم دنیا بودن ینی چی!

ایشالا بری خزنده جان ما هم پشت بندت خلاص شیم.. بخدا..

در حقیقت پوست ایرانیا کنده س توی همچین محیطایی. کاملا واضحه. ولی بعد پوست کنده شدن، فکر کنم یه چیز خوب منتظر آدمه!

م.الف چهارشنبه 6 مرداد 1395 ساعت 23:14

الان مهم پاسخ کامنت های قبله...مهم کمیت نه کیفیت در این لحظه :))))
خو همونا که میدانی،حالا پاسخگو باش ،شما که ذهن مرا میخوانی :))

کمیتی هم بخوای نگاه کنی لینک طولانی ای بود انصافا!
همونا که می دانمو همون پاسخایی دادم که دانی فکر کردی خودت بلتی فقط؟ فکر کردی اینجوریاشیم؟ نه اونجوریاشیم

م.الف چهارشنبه 6 مرداد 1395 ساعت 23:02

emojipedia-us.s3.amazonaws.com/cache/36/65/36653dc23828ee0486efc2076279bf24.png

خو اون همه کامنت عمیق گذاشتم برات یکم پاسخگو باش

عمق رو در بزن قدشی که نثارت کردم حس نکردی؟ سالها تفسیر داره اصن! یک پاسخ شدیدی اصن در جواب بریم بود دیگه. بریم!

م.الف سه‌شنبه 5 مرداد 1395 ساعت 22:49

بریم :)

emojipedia-us.s3.amazonaws.com/cache/36/65/36653dc23828ee0486efc2076279bf24.png

fool سه‌شنبه 5 مرداد 1395 ساعت 09:25 http://thefool.ir

من تو یکی از این ادارات مذکور کار میکنم. البته خودم با مراجعه کننده ها برخوردی ندارم ولی میبینم بنده های خدا با چه حالت التماس گونه ای میان در اتاق کناری ما رو میزنن و با بیشترین حد تواضع خواهش میکنن کارشون راه بیافته. تازه نکته جالب ساعت کاری عجیب غریب اداراته. تو اساس نامه شون نوشته شروع کار از ساعت 7:30 تا 4:30 عصر و 1 ساعت ناهار و نماز. چیزی که تو واقعیت رخ میده اینه: شروع کار 9:30 از ساعت 1 تا 3 عصر ناهار و نماز، از 3 به بعد هم چون وقت نمی شه مراجعه کننده نمی گیرن :| wtf?
پ.ن:مهندس واسه پاسپورت چقد وثیقه باید بذاریم؟

وقت های کاریشون که از قطر توو حلقم!
برای گرفتن پاسپورت باید بخوای که جایی بری حتما. خالی خالی بهت پاسپورت نمی دن. سفر سیاحتی ۱۵ میلیون، سفر علمی ۸ میلیون، زیارتی هم فکر کنم یکی دو میلیون. حالا یا صرفا می خوای پاسپورت رو همینجوری داشته باشی، که یه سفر مجازی می ری! یعنی از دانشگاه اشتغال به تحصیل می گیری که روش تاریخ ورود و خروج و کشور مقصد خورده باشه، بعد می ری یه بلیط از موسسه توریستیا می گیری می بری نشونشون می دی تا ازت وثیغه بگیرن. بعد می ری پلیس +۱۰ پاسپورت رو می گیری و می ری موسسه توریستی بلیطت رو باطل می کنی ۹۰ درصد پولت رو می گیری. اگه پاسپورت رو برای یه سفر قریب الوقوع می خوای (مثل من، که البته نهایتش نشد بریم ولی خب سفر واقعکی بود) اونوقت با خیال راحت همین کارایی که گفتم رو واقعیش رو انجام می دی. بلیط و این چیزا رو می بری پاسپورت رو می گیری و به سلامت.

حالا اگه پاسپورت گرفتنت جدی بود و توی مراحلش مشکلی داشتی بپرس من فکر کنم خیلی چیزاش رو دیگه یاد گرفته باشم این مدت

سحر دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 23:39

دلایل خودکشى ما و ژاپنى ها بسیار قابل توجه است، مرسى از خزنده ى تیزبین ... رفتى ژاپن اوقات اضافه رو سفت بچسب به وبلاگ، نرى خودکشى کنى یه خزنده ى مرحوم رو دستمون بمونه

خزنده ی مرحوم جذاب ترین امضا برای این وبلاگه! سعی می کنم به مرگ طبیعی تموم بشم.

آناهیتا دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 22:28 http://farfalla.blog.ir/

این sloth ها عاالی بودن ینی تمام مدتی ک داشت نشونشون میداد من به یاد ادارات ایران بودم :| تازه این مرام داشت آخرش هم کارشونو راه انداخ، اینجا کلی معطلت میکنن بعد میگن فردا بیا :|
شاید باورت نشه ولی اینو به چشم دیدم، یارو مسئول تو یه اداره ای یه صف طویل جلوش بود و داشت دکمه های کیبردش رو دستمال میکشید :|

عاقا یه سوال، شما sop نوشتی تاحالا؟

امروز ۷ تاشون رو جلوی چشمم دیدم. به قول معروف اینایی که واسه آمریکاییا جوکه واسه ما خاطره س

عاقا پیش پای شما اتفاقا یه SOP واسه خواهرم نوشتم. هنوز بدنم درد می کنه. البته خب اینکه واسه یکی دیگه بنویسی خیلی سخته ولی در کل پروسه مزخرفیه. template هاش هست توی اینترنت راحت پیدا می کنی

یوکتو :) دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 20:59 http://yukto.blog.ir

من اگه یه روز برم یه جایی که کارم زود راه بیفته و برای فرد مراجعه کننده یه ذررره احترام قائل باشن ، اگه از خوشحالی سکته نکنم ، از تعجب سکته می کنم!

بدون به احتمال زیاد یه پولی گیرشون می اومده از بغلت که احترام قایل شدن!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد