بی واژه های قلم یک خزنده
بی واژه های قلم یک خزنده

بی واژه های قلم یک خزنده

https://t.me/limbolurker

روز 446: آناتومی صحبت با خود

منی که از حرف زدن با خود می گویم، اصلا در برابر یک عده نخودی هم به حساب نمی آیم ها. به قول معروف واقعا «دیده م که می گم». یک کسی هست توی پژوهشکده مان که من به شخصه تا ۳ ماه اول فکر می کردم این یک مخاطب خاص شدید دارد. بسکه تب لت می گرفت دستش و هدفون می گذاشت گوشش و طول راهرو را می رفت و می آمد و می گفت:«خب اینجا رو اشتباه کردی... حالا چیکار کنیم؟... نه خوب این راه بهتریه ... ولی یادته یه سال پیش چه بلایی اومد سرمون؟...» بعلاوه ی یکسری قربانت گردم هایی که دیگر بابش را اینجا باز نمی کنم.آخر سر متوجه شده این با خودش دارد صحبت می کند.

این چارک بالای مجموعه را کنار بگذاریم، صحبت کردن با خود یکسری مزیت ها دارد که شاید خیلی وقتها غافل باشیم ازشان. البته الان بیشتر از اینکه منظورم «درد دل کردن با خود» باشد، «بحث جدی کردن با خود» بر سر مسایل هست:

۱- اولا شما به میزان ۱۰۰ درصد خودتان و افکارتان را می شناسید. پس شاید یکی از بهترین گزینه ها مثلا برای یافتن یک راه حل جدید برای مساله ای که تویش گیر کرده اید، مشورت با خودتان باشد. با صدای بلند بلند صحبت کردن شما را از خودتان بیرون می کشد و یک دید قضاوتی بهتان می دهد. من نمی گویم ها! ملت متخصص می گویند. به جان خودم. شما خیلی وقتها توی همین بلند صحبت کردن ها متوجه اشتباهاتی می شوید که ۱ هفته غافل بودید ازشان

۲- بلند بلند صحبت کردن زمانی اتفاق می افتد که جایی هستید که نه کاری برای انجام دادن دارید نه جایی برای رفتن . مثلا دارید از مسیر مترو می روید خانه. اینجور مواقع کنار اتوبان که نمی شود به کسی زنگ زد. گوشی هم نمی شود گرفت دست که. ماشین می زند بهتان. بهترین کار حرف زدن با خودتان هست.

۳- شما وقتی با خودتان به این تابلویی حرف می زنید دیوانه به نظر می رسید. دو تا سود دارد: یک اینکه دیوانه ها نابغه ند. یا حداقل نوابغ دیوانه اند. شما هم اگر نابغه نباشید، حداقل می توانید دیوانه باشید. دو اینکه شاید واقعا با دیوانه شدن آدم نابغه می شود. تست کنیم شاید نابغه شدیم. آهان یک مزیت دیگر هم دارد اینکه بقیه سعی می کنند ازتان فاصله بگیرند. دیگر نه کسی آدرس می پرسد ازتان نه پول می خواهد. البته با اختراع هندزفری و هدفون و این تکنولوژی های ناجوانمردانه، دیگر کسی باورش نمی شود تو با خودت صحبت کنی. همه فکر می کنند با تلفنی. یک جوری باید بفهمانی شان که واقعا دیوانه هستی.

۴- کیف می دهد دیگر! سوال نپرس. حرف بزن

امضاء: خزنده ی دو و نیم شخصیتی  

نظرات 4 + ارسال نظر
سحر یکشنبه 28 آذر 1395 ساعت 14:03

تا حالا این کارو نکردم، ولی اون " دیوانه ی نابغه " یا " نابغه ی دیوانه " اونقدر جذابه که آدم وسوسه می شه

البته توی خونه این کارو کردم ولی حتما بیرون یه کیف دیگه ای داره!

میله بدون پرچم دوشنبه 22 آذر 1395 ساعت 08:43

سلام
واقعاً سخت شده اثبات دیوانه بودن به دیگران
از مقاصد شوم چه خبر

سلام میله ی عزیز! قبول که نمی کنن باید حتما زورشون کرد D:
مقاصد شوم، شوم تر از این حرفها بود حالا حالاها ادامه داره! به امید روزی که مهر اتمامش رو اینجا بزنم
ممنون بابت احوال پرسی. حال و احوال خوشی داشته باشید

shima شنبه 15 آبان 1395 ساعت 16:58

areee! ye jahaei mkonam azin kara! to daneshkade ya metro! ye chand baram to khabgah k gandesh daromad!!

هایکو سه‌شنبه 11 آبان 1395 ساعت 03:58

خیلی خوبه. من خودم چند باری امتحانش کردم. حواس آدمو هم جمع نگه میداره شدیدا .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد