بی واژه های قلم یک خزنده
بی واژه های قلم یک خزنده

بی واژه های قلم یک خزنده

https://t.me/limbolurker

روز 336: Lose control

- حالا درست است که "کنترل خطی" دیگر عمرش را کرده. وما هم یک سال پیش پاسش کردیم رفت و الان داریم از او بهترانش را می خوانیم. ولی هنوز هم وقتی می نشینم پای طراحی PID و جبرانساز ها، یک حس آرامش خوبی بهم دست می دهد. اصلا کنترل درس خوبی هست. آدم احساس می کند می تواند هر کاری دلش بخواهد بکند. هر سیستم ناپایداری را پایدار کند. هر بلایی هم که خواست سر رفتار سیستم بیاورد... نه؟!


- به نظر من این نمودار، یکی از خوشگل ترین نمودار های مهندسی هست! اصن آرامش و متانت می بارد ازش



عوضش این یکی... سرشار از استرس. بدون کنترل ...



دیوانه هم خودتانید. این هم بدک نیست. این نمودار، پاسخ یک سیستم پایدار در برابر ضربه (impulse) ست. خوب است آدم هم این شکلی باشند! سریع برگردد سر جایش



- عزیزان نیازمند به MATLAB. اگر زمانی مثل من به هر دلیلی متلب دم دستتان نبود و نیاز داشتید، این نیازتان را رفع خواهد کرد.

امضاء: خزنده ی تحت کنترل  

نظرات 17 + ارسال نظر
جی کوییک یکشنبه 29 شهریور 1394 ساعت 18:17

تزت رو روبات پزشکی کن!پزشکی از نوع مهندسیش خوبست!من م ارشد میرم بیومک!برو تحقیقات بیو مک دانشگاه تورنتو رو ببین!پیشتازن !!عالی!

پاپ بد است!بلى!

خب من خودم عاشق سه زمینه ی اصلی توی رباتیک هستم که ربات پزشکی و مشخصا Haptic یک کدومشه. ولی شاید برای ارشد و دکتری شروعش نکنم چون یه موضوع عالی دیگه چشممو گرفته! اگه استادی اجازه بده که در کنار تز اصلی، یه تز دیگه هم کار کنم، حتما هپتیک رو انتخاب می کنم. اگه هم نشد، در آینده حتما برمیگردم روی این موضوع. اگه عمری باشه

راستش ربات پزشکی رو وقتی که ما بررسی می کنیم، دیگه زیاد ربطی به بیومکانیک پیدا نمی کنه. در واقع شماها باید تعریف مساله کنید، تعیین استاندارد کنید، تعیین هدف کنید، بعد یه تیم رباتیک باید نیاز شما رو برطرف کنه. (تا اونجا که می دونم البته) یعنی اگه من بخوام روی یه ربات پزشکی کار کنم، باید از امثال شما بپرسم که مساله و چالش الان چیه، بعد براش راه حل پیدا کنم. برای همین در نهایت من درس و تحصیلم توی رشته ی رباتیک ادامه داره و یه استاد بیومکانیکی کسی مثل من رو برای تحقیقات نیاز نداره! تورنتو البته یه دپارتمان رباتیک توی دانشکده علوم مهندسیش داره ولی تا امثال پن استیت و جورجیاتک و اورگن و ویرجینیاتک هستن، من چجوری دلم میاد برم تورنتو :دی

حالا همچین می گم انگار روسای دانشگاه های مختلف پشت در خونه صف کشیده ن باهام عکس بندازن

میله بدون پرچم یکشنبه 29 شهریور 1394 ساعت 16:52

سلام مجدد
فکر می‌کنی که از اون نمودار بدت میاد!!!
آره خب یه تفاوت‌هایی دارند ولی در برخی مواد خیلی شباهت پیدا می‌کنند مثل نمودار مربوط به بتن الیاف‌دار!
احتمالن خزنده‌هایی هستند که بر روی بتن‌های الیاف‌دار احساس خوبی بهشان دست می‌دهد و دست می‌داده است (در طول تاریخ!) و این باصطلاح در ناخودآگاه جمعی خزنده‌ها نشسته است... تحقیق کن

پس شما هم عقیده ی یونگ هستید! تجربه ی پدران روی ژن
البته اینو بگم که خزنده ها نه که روی بتون الیافدار حس خوبی بهشون دست بده، خودشون اصلا بتون الیافدار رو توسعه دادن برای اولین بار... به جان خودش! شما مارمولک اگه توی خونه دارید لونشو پیدا کنید. جنس دیواره ها از بتون الیافدار و یه ماده ی محرمانه ی دیگه س که ایشالا پنج سال دیگه معرفیش می کنیم به دنیای علم و تکنولوژی

لاست استریت شنبه 28 شهریور 1394 ساعت 23:32

اگه بخوایم روند زندگی مون رو با نمودار مشخص کنیم. به نظرم خیلی خوبه که شبیه نمودار اولی باشه.
مباحث وبلاگت به شدت داره علمی میشه. احتمالا دراینده تبدیل به سامانه همیار گرایش های فنی خواهد شد که دانشجوها می تونن مشکلات خودشوت رو در زمینه های مختلف اینجا مطرح کنن.

اولی عالیه...

کم کم می خوام دروس مقدماتی رو وارد ماجرا کنم :دی نقش دایاگنوسیس هم می تونم داشته باشم به قول شما. تبلیغاتم هم این می شه:
got an engineering problem? call me maybe

جی کوییک شنبه 28 شهریور 1394 ساعت 19:43

من،کلا آدم مفیدی م!گیتارمو بندازم بره،یه تار بخرم،مفید ترم میشم!تو برنامه مه!

خدمت م سعی دارم بکنم اما یو آر مای همدانشگاهی!!بایست بیشتر خدمت کنم به پلى تکنیکیا

+کتیا بلدم!به احتمال صفر ،اگر کمک خواستی،شیش دنگ هستم!
فکر کردم تا خواص خودم یادم اومده ها!!:-D

گیتارتو بندازی بره؟! البته اگه پاپ کار می کردی همون بهتر که بندازی بره. ولی خدا نکنه کلاسیک کار کرده باشی!

+ یو لطف داری به همدانشگاهی... اگه تزم ربات پزشکی بود میام ازت کمک می گیرم. اونوقت به پلی تکنیکی خدمت کن

میله بدون پرچم شنبه 28 شهریور 1394 ساعت 16:06

سلام خزنده
احتمالن به این دلیل با این نمودار اول ارتباط بیشتری برقرار کرده‌ای که این نمودار با نمودارهای تنش-کرنش فلزات که از لحاظ زمانی خیلی سال پیش پاس کرده‌ای مشابهت زیادی دارد... اونا نشسته در عمق ناخودآگاهت و داره تو رو کنترل می‌کنه! حتا توی مبحث کنترل!!

خب اون بعد از قر و فری که بعد از نقطه ی الاستیک به پلاستیک می ده, دوباره شروع می کنه زیاد شدن تا تنش ultimate. این ولی میل می کنه به سمت 1! ولی خب شبیهن حق با شماس... مشکل اینجاست که اگه اون نمودار توی ناخودآگاهم باشه, این نمودار باید حالمو به هم بزنه

لاست استریت شنبه 28 شهریور 1394 ساعت 05:50

اعلام حضور

مخلص برادر

فرانچسکا جمعه 27 شهریور 1394 ساعت 20:15 http://meinthemirror.blogsky.com

ان شالله همیشه همه چی تحت کنترلت باشه مادر جان.
اما یه مثل معروف است که میگه بترس از اون کسی که میگه همه چی تحت کنترله اصلا نگران نباشید.
بر عکس بدانید که فاجعه ای در راه است.

خب برای همینه که کنترل بهینه دارم یاد می گیرم. اون همه چیو پیشبینی می کنه. این کنترل خطی احمقه. ممکنه همینی که می گی شما پیش بیاد

جی کوییک جمعه 27 شهریور 1394 ساعت 18:36

آخ خزنده مخلصم!خیلی مرسی...ارتعاشات فصل آخر دینامیکم هست!مربوطه پس!
خیلی مرسی..جبران کنم آقا

منم یکی از میلیارد ها آدم! به جامعه ت خدمت کن برای منم جبران می شه :دی

جی کوییک جمعه 27 شهریور 1394 ساعت 17:41

بادستور پلات نموداربکشید و ریشه ها را بیابید!
هدف کار با دستورپلاته!
ته ترم م باید پروژه بدیم با متلب!

خب... بیا این یه تابع رزونانسه اینو بده بهش. البته اینم دینامیک نیست! ارتعاشاته. سرشار از ریشه :دی.
http://s3.picofile.com/file/8212735342/ressonance.jpg
وقتی فرکانس تحریک مطابقه با فرکانس طبیعی سیستم، سیکل به سیکل دامنه افزایش پیدا می کنه. نمونه ی فیزیکیش هم هُل دادن تاب، یا بلایی که سر پل Tacoma Narrows اومد. البته توی این نمودار اصلا پیدا کردن ریشه ها مطرح نیست! یه مساله ی دیگه که فراوون پیش میاد برات مکانهاییه که مثلا سینوس 3x با کسینوس 4x برابرن. اینجا باید ریشه های y=sin3x-cos4x رو پیدا کنی که مساله ش می شه این
http://s6.picofile.com/file/8212735026/root.jpg

ریشه پیدا کردن هم که اگه نخوای از روی عکس بگی، با دستور roots پیدا می شه

میدیا جمعه 27 شهریور 1394 ساعت 15:21

بین زن و شوهر چیزی سکرت نمیمونه
پ.ن: یاد مونیکا و چندلر افتادم با رو کردن رازها گند خورده بود تو رابطه شون

درس عبرت بگیر!
چی چی سکرت نمی مونه؟ 10 موردشو خودم در جریانم

جی کوییک جمعه 27 شهریور 1394 ساعت 14:47

من که هیچی حالیم نشد استاد چه طوری بفهمه اونوقت؟!:D

یه چیز بگو من بنویسم بدم به استاد بگم این نمودار اونه! گفته بفهمم یکی براتون کشیده من میدانم و شما!
حیف ازون پرستیژ!! این کارا چیه؟! ولمون کنه دیگه...اه

خب چه نموداری میخوای بکشی؟! همین جوری گفته یه نمودار بکشید؟!!!

میدیا جمعه 27 شهریور 1394 ساعت 13:18

یا بیژن
دیشب اینا سوژه گفتگو بود؟ خوابم میبرد احتمالا

نچ... هر چیزی که دیشب اتفاق افتاده بین من و اون باقی می مونه (jelly fish)

نیمه سیب سقراطی جمعه 27 شهریور 1394 ساعت 13:04 http://1ta414.blog.ir/

دیگه خیلی تخصصی شده بود این پست

مثلا

جی کوییک جمعه 27 شهریور 1394 ساعت 12:15

خزنده!!!معادله این سومی رو بگو ببرم براش ذوق کنه به درسشم مربوطه!

دستت درست!آدم تا چه حد میتونه به جا پست بذاره آخه...

به دینامیک مربوط نیست بیشتر بحث کنترله. یه تابع transfer function درجه 2 به فرم (s+a)(s+b) توی مخرج، که تحت تابع ضربه ی دلتا قرار گرفته :دی

ولی این نمودار اصولا توی ریاضی، یه نمودار سینوسی کسینوسی معموله که دامنه ش ضربدر e به توان -at شده. یعنی با گذشت زمان دامنه ش صفر می شه

جی کوییک جمعه 27 شهریور 1394 ساعت 10:26

استاد سابق خوش صدای تو!

سابق چرا؟ رستمی رو مگه نمی گی؟ همین ترم باهاش کلاس دارم

آسمان جمعه 27 شهریور 1394 ساعت 01:23

دومى قشنگ تر بود:دى
بعد سومى بعدش اولى
از اون جایى که زیاد بحثم تخصصى شد همینجا تمومش میکنم

صورتی بود قشنگ تر بود نه؟!

جی کوییک پنج‌شنبه 26 شهریور 1394 ساعت 19:37

آخ دمت گرم!!
شنبه باید تکلیف ببرم با متلب برا دینامیک!!!ندارمش!

ذوقمرگ شدم!

کمک در لحظه ی بحرانی از خصوصیات بارز اینجانب است.
البته در حد رفع کوتی مناسبه ها. ممکنه جایی برسی که اینجا نتونی انجامش بدی. از این روو حتما برو نصبش کن.
+ استادت کیه؟ این متلب رو خیلی جدی بگیر. واقعا کسی که بلده نونش توو روغنه. خیلی مزیت خوبی به حساب میاد قدر استادتو بدون :دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد