بی واژه های قلم یک خزنده
بی واژه های قلم یک خزنده

بی واژه های قلم یک خزنده

https://t.me/limbolurker

روز 260: پدیده ی نسبیت لا ویدا لوکا

زندگی دیوانه وار، یا به بیان شاعرانه ی جیبسی های کلاه ده گالونی بر سر La vida loca ، از آن چیزهاست که خیلی راحت می شود در باره اش یک چند ساعتی سخنرانی کرد و مردم را سر کار گذاشت. همین کاری که پپسی با live the moment اش می کند و همه جامه بر کنند که "در لحظه زندگی کن"



البته این ویدا لوکایی که چند سالی می شود روی بورس آمده معنای در لحظه زندگی کردن را نمی دهد. زندگی دیوانه وار عبارت است از انجام دادن هر کاری که باعث می شود cool جلوه کنی و کلی کیفش را ببری، ولی بخاطر ملاحظات اخلاقی یا عرفی یا احتمالا برای ما ملاحظات شرعی و گشت ارشادی هر کسی جرات انجامش را ندارد. "واو...! چقدر کول! خوشمان آمد. ما هم برویم ماشین منفجر کنیم و توی میدان شهر بزنیم و برقصیم!" ماجرا اینجاست که اگر یک کمی از سطح هورمون های شادی بخش بالا بیاییم، و زیاد هم نخواهیم به سقراط و افلاطون بچسبیم، این وسط ها می توانیم بگوییم که: دیوانه بازی زندگی هر کسی مثل مال بغل دستی اش نیست. همه قرار نیست بروند بانجی جامپینگ یا از سوپرمارکت برای تفریح دزدی کنند و شبش هم بروند یک چیزی دود کنند بروند هوا. نمونه ی بارز یک ویدا لوکای کاملا شخصی و منحصر به فرد را "گرگوری هاوس" سریال House MD نشانمان می دهد. نوابغ مثل نابغه ها دیوانه بازی در می آورند. کاریش هم نمی شود کرد


دوباره بر می گردیم به همان بحث "تظاهر کن تا اتفاق بی افتد". من چندان مخالف زندگی دیوانه وار نیستم. درست است زیاد حوصله ی تغییر را ندارم. ولی مشکلم با "تغییر است" نه "شرایط بحرانی و دیوانه وار". برای همین می گویم شاید بهتر باشد به جای آنارشی بازی در آوردن یا از سر و کول هم بالا رفتن، زندگی دیوانه وارمان را روی یک هدف نشدنی ولی ارزشمند تنظیم کنیم. هدفی که دنبالش رفتن دیوانه بازی است. مثل همین دکتر هاوس که با بیماری ها سر جان بیمارانش قمار می کند!


امضاء: خزنده ی قمارباز  

نظرات 3 + ارسال نظر
آویشن پنج‌شنبه 28 خرداد 1394 ساعت 13:39 http://dittany.blogsky.com

باز هم بیشتر سریالای پر طرفدار و دیدی که.
من دیوانه وار فرندز و دوست دارم چون واسم یاد آور یه سری خاطرات خوب با دوستامه.تا الان 5 بار دیدمش کل 10 فصل و.
یه پیشنهاد سریالی که اگه خواستی ببینی مطمءن باش پشیمون نمیشی:
سریال alias
سریال supernatural

آره اونجوری اهل سریال دیدن نیستم که پشت سر هم ببینم. هرچی معرفی کنن از تعریفش خوشم بیاد می بینم. حتی walking dead هم کمیک بوکش رو گیر آوردم اونو خوندم حوصله م نشد سریالشو ببینم. supernatural رو فکر کنم یکی دو تا اپیزودشو دیدم سه چهار سال پیش... مرسی یه تست بکنیم ببینیم چجوریه! حالا یکی از دوستان breakin bad رو توصیه می کرد. خوبه؟

آویشن دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 00:49 http://dittany.blogsky.com

بستگی داره مخاطب اصلا اهل سریال دیدن باشه یا نه،من حالا دز سریال دیدنم کم شده و بیشتر از شبکه های mbc 4 و mbc action سریال میبینم.قدیما معمولا سریال میخریدم یا از دوستان میگرفتم.چندتا سریال ندیده هم تو لیست دارم که باید از فامیل بگیرم ببینم.زودتر امتحانات تموم شه با خیال راحت برسم به فیلم و کتاب

من خودم اصلا سریال ببین حرفه ای نیستم. یه فرندز دیدم، دکستر، بیگ بنگ با همین هاوس. هاوسو خیلی اتفاقی پیدا کردم

آویشن یکشنبه 17 خرداد 1394 ساعت 02:20 http://dittany.blogsky.com

دکتر هاووس که عالیه هم شخصیتش هم سریالش هم بازیگرش.کل مجمعوعه در کنار هم.
ولی خب اینکه هرکسی دنبال چه نوع دیوونه بازی در زندگیشه متفاوته و ممکنه خیلی آدمها کلا قید انجامش و بزنن ولی به نظر من زندگی بدون دیوونه بازی و بدون هیجان زندگی نیست حتی اگه اون کار از نظر بقیه حماقت به نظر بیاد من ترجیح میدم انجامش بدم چون هممون فقط یه بار زندگی میکنیم نه دوبار پس نمیتونیم همین 1 بار و خرج خوش آمدن کسی کنیم.

عجبی یکی پیدا شد هاوسو دیده باشه! کم کم توهم توطئه داشت برم می داشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد