بی واژه های قلم یک خزنده
بی واژه های قلم یک خزنده

بی واژه های قلم یک خزنده

https://t.me/limbolurker

روز 262: I'm Jack's disrupted motivation

طبق گفته های مل تامپسون در کتاب "من"، شخصیت ما پارچه ی رومیزی ای است شامل تمام داشته هایمان که از حافظه قرضش گرفته ایم، و این پارچه افتاده است روی میز واقعیات بیرونی. دنیا بدون "من" یک تکه گوشت یخزده است، و "من" هم بدون واقعیات بیرونی، یک پلاستیک خالی و پاره پوره است که معلوم نیست به چه دردی می خورد.


پس با این تقاسیر اگر واقعیات بیرونی تغییر نکند، و من هم تغییر نکند، ما نباید نگرشمان به دنیا را دچار تغییر ببینیم، یا حداقل نگرشمان به خودمان را. اگر در عرض 10 ثانیه ناگهان یک سونامی می آید و هدف ها را عوض می کند، تمام انگیزه را می گیرد و همه چیز را می شورد می برد، عقل سلیم حکم می کند که بخاطر تغییر دنیا نبوده، بخاطر تغییر همان پارچه ی رومیزی بوده.


ولی خیلی جالب است این تغییر. همان چیزی که برای من شبها اتفاق می افتد. و من هر روز صبح باید یک مرور کلی داشته باشم بر روی تمام هدف ها و ارزش هایی که شب قبلش بمباران شده اند و تکه و پاره افتاده اند گوشه ی بخش "بی اهمیت" ذهنم. و سعی کنم دوباره برشان گردانم سر جایشان. این مرض را هم نمی دانم چطور می شود درمان کرد. اصلا قابل پیشگیری است؟



شاید باید به این نقل قول معروف بسنده کنیم که می گوید شادی خندیدن نیست. شادی این است که بتوانی سریع گریه ات را قطع کنی و از ماجرای اسفناک بگذری. شاید آدم های موفق ویژگی شان این بوده که در عرض یک دقیقه این سونامی را تمام می کردند و اتاق ذهنشان را کامل مرتب می کردند.


پ.ن. دو جمله ی آخر کاملا دزدی از مکالمه ی امروزم با یک دوست.

پ.ن.2 تیتر هم یک تقلید بی مزه از بامزگی های fight club... بقیه اش دیگر مال خودم است.

پ.ن.3 قهرمانی چمپیونز با انزجار تمام مبارک طرفداران بارسلونا. برید خوش بگذرانید تا عمو فن خال سال بعد به حسابتان برسد!


امضاء: خزنده ی مقطوع  


نظرات 2 + ارسال نظر
آویشن یکشنبه 17 خرداد 1394 ساعت 02:25 http://dittany.blogsky.com

متن جالی بود.استفاده از یک دیالوگ شخصی به شکلی نامحسوس در پایانش و چند تا استعاره به فایت کلاب هم جالبترش کرده بود.
ولی هیچی مثل اون عکس میان مطلب گویا نبود.
گاهی بعضی سونامی ها طوری زندگی آدم و تحت تاثیر قرار میدن که حتی سالیان سال هم اثرش روی روح و روان آدم باقی میمونه

مگهان یکشنبه 17 خرداد 1394 ساعت 01:59

نوش جانمان این پیروزی .... خجسته باد این پیروزی :|
---
رومیزی من کمی سر سری هست و می لغزه از رو میزم و فرتی همه ی هدف هام به باد میره ...
کمی بی ثباتی در وجودم هست ! وگرنه اون رومیزی چرا باید در برابر بادی و سونامی و طوفانی بر باد بره ؟
...

نوش جان شما که بله دیگه کاریش نمی شه کرد. ولی اصن خجسته نیست! راه نداره

سونامی و طوفان که هست همیشه. بی ثباتی هم هست همیشه. همینش خسته کننده س که هی رومیزی از دست برفت، هی دوباره باید برگردی سر جات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد