بی واژه های قلم یک خزنده
بی واژه های قلم یک خزنده

بی واژه های قلم یک خزنده

https://t.me/limbolurker

روز 263: اشتغال زایی بین المللی

یکی از آیکون های فرهنگی منحصر به فرد ایرانی ها، بازی اسم و فامیل است. 33 تا حرف که بیشتر نداریم. آیتم ها هم اسم است و فامیل و گل و رنگ و ... نهایتش یک فیلم و کارتون هم اضافه کنیم. چندبار باید بازی کرد تا تکراری بشود؟ من یادم است هر دفعه در دور همی ها یا سرنخ بازی می کردیم یا اسم و فامیل. هر دفعه هم مثل فینال برزیل فرانسه ی 98 پر هیجان. امشب حالا با یک تغییر اساسی در ذات بازی، اسم فامیل انگلیسی بازی کردیم و بدبختی ها دوباره شروع شد که آقا جان، dolme را نمی توان به عنوان غذا نوشت... از آنجایی هم که در جنگل اگر نخوری، خورده می شوی، من هم پی ِ این ماجرا را گرفتم:


بقیه: شغل (از C)

من: cheer leader

- چیر لیدر که شغل نیست. خطش بزن

- پس چیه؟ والیبال مگه نگاه نمی کنید اونا کی ان اون پشت می رقصن؟ برای رضای خدا میان می رقصن؟ پول می گیرن دیگه...


- شغل (از K)

- knife juggler

- ای بابااا... گیری کردیم با شغل تو ها

من هم با اعتماد به نفس دوباره استدلالم را رو می کنم: اینا که توی سیرک ژانگولر می رن پس برای رضای خدا میان؟

- اونا اسمشون "دلقک"ه...

- ئه... از C می تونستم بنویسم clown

این هم بخیر می گذرد


- شغل (از N)

- nut cracker

- مرض! این یکی دیگه نمی شه

- آقاجان مگه اون عروسکه اسمش فندق شکن نبود؟ فندق می شکست دیگه شغلش همین بود.



این آخری البته رای اعتماد نگرفت و مجبور شدم پاکش کنم. اما فکر می کنم باید بخاطر تلاشم برای اشتغال زایی، احترام بیشتری به ایده هایم می گذاشتند. حالا من که از حقم گذشتم ولی فردا پس فردا شغل فندق شکن هم باب می شود و همه به یاد من آه می کشند که "خزنده راست می گفت". خودشان را نمی گویند که رنگ می نویسند night blue. متوسل به ویکیپدیا شدم تا ثابت کنم آبی نفتی می شود navy blue نه night blue. فکر می کنم اوباما پای اسم و فامیل امشب ما می نشست، اعلام جنگ می کرد


امضاء: خزنده ی کارآفرین  

نظرات 4 + ارسال نظر
مگهان جمعه 22 خرداد 1394 ساعت 03:08

ای بابا :)) رز کمی بدیهی تر از میمون نیست به نظرتون ؟!
یعنی این همه گل شما باید میمون یادت بمونه فقط ؟!

+ حاضرم یک لیست از گل های فارسی تهیه کنم شبی دو عدد مصرف کنید تا آخر ماه در ذهن نهادینه گردیده و دیگر مشکلی با نام گل ها نخواهید داشت :دی

کلی بلدم بابا! سرخ بلدم لاله بلدم. ولی سر اسم فامیل فقط از "م" گل یادم میاد میمون

مگهان دوشنبه 18 خرداد 1394 ساعت 13:02

گل رو تقریبا یه چرت و پرتایی بلدم من ولی :دی


میمون :))))! اینو خداییش نمی دونم چی میشه :| والااا

انگلیسی نه ها! فارسیشو عرض کردم فقط "میمون" رو یادم می مونه. بعضی وقتا اگه شانس باهام یار باشه از "ک" یادم میاد کاکتوس رو هم بنویسم.

مگهان دوشنبه 18 خرداد 1394 ساعت 04:12

من خیلی موجود پاکیم :| باید اینو فهمیده باشین خب !!!

تازه کودنم هستم که بر پاکیم زیبایی دو چندانی بخشیده :|
جدا پاک بازی می کنم من واسه همینم همیشه بازنده از اول بازی مشخصه بی برو برگرد

+ یه عمه دارم که به شدت جرزنه و همیشه برنده ست تو این بازی . همیشه:|

شیخ می فرماید
where ignorance is a bliss, it's foolish to be wise

خوب می فرماید!

مگهان دوشنبه 18 خرداد 1394 ساعت 03:08

من همیشه تو اسم فامیل ضعف داشتم چون هیچ کی حوصله نداشت باهام بازی کنه :دی


آخرین باری که انگلیسیش رو بازی کردیم با هم کلاسم من باختم و مجبور شدم مهمونش کنم :دی
چقدر حضور ذهن خوبی دارین علاوه بر خلاقیت !
والا من باید کلی خودمو بالا پایین بزنم یادم بیاد اسم غذا و شغل :|

اسم فامیل البته نصفش به تقلب هاشه. بخوای پاک بازی کنی صد در صد باختی. مخصوصا اگه تعداد زیاد باشه.

"گل" از همه روی اعصاب تره. من فقط میمون بلدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد