بی واژه های قلم یک خزنده
بی واژه های قلم یک خزنده

بی واژه های قلم یک خزنده

https://t.me/limbolurker

تعارف 76: Ballade, Sonata and nocturne- Fredric Chopin

در راستای پست آخر، اگر این قطعه ها را هم معرفی نمی کردم توی گلویم گیر می کرد! قطعه هایی که چیزی ورای آوا و اصوات هستند...


اگر پیانیست پولانسکی را دیده باشید، با ballade شماره 1 شوپن آشنایی دارید. همانجایی که اشپیلمن به دستور یک افسر نازی پشت پیانو می نشیند و این قطعه را (البته ناقص) اجرا می کند. این قطعه (به همراه ناکترنی که پایین معرفی می کنم) به نظر من یکی از مرموز ترین قطعه های شوپن است. تغییرات ناگهانی تمپو، ریتم و ملودی و مدولاسیون های بی هوا مثل یک هوای ابری ِ در هم و برهم می ماند که می بارد و می غرد و ناگهان آفتابی می شود و باز طوفان آغاز می کند... هر چیزی که باشد، تلاش من برای توصیفش بیهوده است چون در منحصر به فرد ترین کلمات هم نمی گنجد، چه برسد به زبان الکن من.


Ballade No.1 in G minor


این هم ناکترن دوست داشتنی من! البته جدا از ناکترن شماره ی 20 و Op.9.No.1. این ناکترن هیچ چیزی از یک دیالوگ پر از پستی و بلندی کم ندارد؛ جمله بندی های فوق العاده و رنگ آمیزی باور نکردنی قطعه... یک تنظیم فوق العاده اش را آهنگساز بازی World of Warcraft کار کرده. اگر گیرش آوردید برای من هم بفرستید! ممنون


Nocturne Op.27 No.1


این سونات شوپن، معروف به مارش عزا است. داستانی برای تنظیم این قطعه تعریف می کنند که بیشتر شبیه به یک افسانه است... آن را کاری ندارم، ولی اتفاق جالبی که افتاد و معروف هم شد، اجرای این مارش عزا، در مراسم خاکسپاری خود جناب فردریک شوپن در گورستان پر لاشز بود


Piano sonata No.2 Mov.3: Funeral march


نظرات 4 + ارسال نظر
آویشن سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 21:20

باشه حتما میبینم

آویشن سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 01:52 http://dittany.blogsky.com

پیانیست فیلم فوق العاده ای بود.واقعا حق آدرین برودی همون اسکار بود که گرفت.

موافقم...

یه ویدیو از اجرای ناکترن 21 شوپن مال اشپیلمن توی یوتیوب هست (شخصیت واقعی این فیلم) ببینش باحاله!

مگهان سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 00:32 http://meghan.blogsky.com

ببین اون آخرش حرفت عالی بود! همونی بود که می خواستم بشنوم !!!
هاها ...

ببین من خیلی شنیدم که بهم بگن های هیتلر ولی اصلا بهش اهمیت ندادم :دی
ته دلم ذوقم می کنم که مقتدرممم :)))
+ شوخی بود البته !
+ جواب کامنت های اینجا رو دوس می دارم اغلب

خود هیتلر هم زیاد اهمیت نمی داد
البته با سر ِ دلش ذوق می کرد که مقتدره.
هیچم شوخی نداشت

مگهان دوشنبه 1 تیر 1394 ساعت 21:46 http://meghan.blogsky.com

من علاقه ندارم که از موسیقی و سونات های مشهور و قطعات و اینها بنویسی .

مفهموم ؟!

+ چون هیچییی سرم نمی شود ازشان ...
+ آدم نفهم که منطق سرش نمی شود ، خب پس چون من درک نمی کنم دیگران هم نباید درکش کنند :|

خدا نکنه بخوای توی کشوری جایی حکومت راه بندازی! heil hitler

اصن راست میگی. کلا سوناتو پرلود و ریتم و گام رو ولش کن. فقط چشمامونو می بندیم گوش می کنیم لذت می بریم. همین بسه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد