بی واژه های قلم یک خزنده
بی واژه های قلم یک خزنده

بی واژه های قلم یک خزنده

https://t.me/limbolurker

روز 296: آیا می دانستید؟

از تفریحات جدید مورد علاقه ی من، باکس "آیا می دانستید" ویکیپدیا است. البته شرمنده ی روی شرلوک هولمز که می گفت مغز بادکنک نیست که هر چه دلت می خواهی بریزی تویش و همچنان کش بیاید. من هم نمی خواهم چیز جدیدی یاد بگیرم که به دردم نخورد. فقط می خواهم یکمی چیز میز بدانم تا احساس کنم یکمی چیز میز می دانم!

مثلا در "آیا می دانستید" امروز نوشته که:

1- فتحعلی شاه قاجار، الماس شاه را به نیکلای یکم روسیه به عنوان خون بهای الکساندر گریبادوف پیشکش کرد... خب نوش جانش. حوصله ندارم لینکش را باز کنم بیشتر بخوانم. اگر با روس ها شاخ به شاخ شدم می آیم چک می کنم.  برویم بعدی

2- سقوط زندان باستیل شروعی بر پایان سلطنت بوربون ها بر فرانسه و سرآغاز انقلاب کبیر فرانسه بود... like I care!

3- وسترن اسپاگتی نوعی زیرشاخه از ژانر فیلم های وسترن است... خب، این خوب شد. حداقل کسی بخواهد سر به سرم بگذارد بگوید برایت وسترن اسپاگتی می پزم، رکب نمی خورم

4- دوره ی گرسنگی در جیمز تاون، به آدم خواری انجامید... آدم خواری! این هیجان انگیز است. خب: دوره ی گرسنگی مال اولین گروه مهاجر های اروپایی به آمریکا بوده که بومیان سرخ پوست محاصره شان می کنند و نمی گذارند غذای کافی به ساکنان انگلیسی دژ برسد. آنها هم از اسبشان شروع می کنند خوردن و می رسند به سگ و موش و مار و مارمولک. بعد چرم کفششان را می خورند، بعد از آن یک عده شروع می کنند آدم خواری... آخرش 60 نفر از این 300 نفر زنده می مانند. جیمز تاون هم اولین قرارگاه و مستعمره ثابت انگلستان در آمریکا بود که بعدا از تویش ایالات متحده آمریکا در آمد. یعنی در واقع شروع دوران آمریکا با آدم خواری بود... عجب!

5- طرح ریزی نبرد نرماندی سه سال زمان برد... این را می دانستم انصافا! به لطف بازی Call of duty و دوست عزیزم که به قول دوست عزیزش ویکیپدیای متحرک و زنده است.


امروز زیاد جالب نبود. روزهای بهتر هم داشته ام. مثل همانکه راجع به برج بابل بود، یا تابلوی جکسون پولاک یا عنصر گوگرد و منشاء عبارت سوگند خوردن...


امضاء: خزنده ی همه چیز دان  

نظرات 3 + ارسال نظر
شیما چهارشنبه 24 تیر 1394 ساعت 01:56

خزنده تو عنوان یه اسپیس کم زدید!

واقعا؟ دست شما درد نکنه!

کاواتینا چهارشنبه 24 تیر 1394 ساعت 01:11 http://singinginthewind.blogsky.com/

به به جناب خزنده تشریف فرما شدند دوباره

اون وسترن اسپاگتی رو من میدونستم

ما حضور داشتیم همیشه!
خوب شد پس هوس شوخی با من نکرده بودی راجع به این کلمه تا الان

شیما چهارشنبه 24 تیر 1394 ساعت 00:56

عه منشأ سوگند خوردنو منم بلدم
ازون نجاتای لحظه آخری بود!

آره من کلی مشعوف شدم یاد گرفتم. در همون لحظه به 2 نفر دیگه هم یاد دادم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد