بی واژه های قلم یک خزنده
بی واژه های قلم یک خزنده

بی واژه های قلم یک خزنده

https://t.me/limbolurker

روز 313: دوئل با زمان

- در زمان گم شده ام. تا وقتی برای امضای یک برگه، چک کردن وقت ملاقات یا دیدن بازیهای فوتبال، تاریخ امروز را در اینترنت چک نکنم، نمی دانم دقیقا در چه روزی از سال هستم. روز های هفته را البته حواسم هست. چون شنبه، یکشنبه و سه شنبه ها باید آزمایشگاه باشم، دوشنبه ها و پنج شنبه ها تدریس دارم، و به اجبار از روز هفته سراغ دارم!


از دیگر درگیری هایم با مقوله ی زمان، می توان به ساعت گوشی ام اشاره کرد. خیلی وقت است که متد معروف و محبوب "نیم ساعت جلوتر" را دنبال می کنم. یعنی الان که ساعت واقعی 12:49 دقیقه باشد، گوشی من 01:19 را نشان می دهد. این کمک می کند تا جایی دیر نرسم. چون همیشه 15-20 دقیقه دیر می کنم، و با این کار، 10 دقیقه ای هم زودتر سر قرار می رسم. خواهشا نپرسید که:"وقتی می دونی ساعتت جلوهه، چجوری گول می خوری؟" چون این سوال خود من هم هست. هر جوری که هست اتفاق می افتد دیگر. بروید از روانشناسان و عصب شناسان بپرسید.



- From the Earth to the moon ژول ورن را شروع کردم. خیلی جالب هست. ژول ورن حتی روند پیشرفت تکنولوژی امروزی را هم در فصل ابتدایی این کتاب توضیح داده! در واقع داستان با جنگ secession war بین آمریکا و اروپا آغاز می شود و از پیشرفت های بی نظیر توپخانه ی آمریکا تعریف می کند که بخاطر تلاش مهندس های دیوانه ی آمریکایی در باشگاه Gun club به اینجا رسیده. وقتی اعلام صلح می شود، همه ی این مهندس ها غر غرشان شروع می شود و به صلح لعنت می فرستند که ذوقشان را کور کرده. برای همین بی کاری و بیعاری هم هست که پروژه ی پرتاب موشک به سمت ماه را شروع می کنند. الان هم همچین روندی را دنبال می کنیم ما. معمولا صنایع نظامی وقتی یک درجه کهنه شدند، می رسند به دست صنایع فضایی و غذایی و صنعت چاپ و کشاورزی و غیره. مثل موشک بالستیک V2 که اول یک دو جین اروپایی را در جنگ جهانی لت و پار کرد. بعدش که افتاد دست آمریکایی ها، دوربین به دست پرواز کرد بیرون از جو و اولین عکس فضایی را از کره ی زمین گرفت... ژول ورن هم برای خودش نابغه ای بوده ها! حالا به توصیه ی دوست گرامی، سری هم به sci-fi های بردبری می زنیم بعد از این کتاب. بازگشت به آسیموف هم بعد از 12-13 سال، فکر کنم تجربه ی شیرینی باشد.


- پاتریک مودیانو نخوانید. مزخرف است.

امضاء: خزنده ی سیال در زمان  

نظرات 6 + ارسال نظر
آلفا پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 ساعت 20:40

من خوشبختانه اتوماتیک وار همیشه انقد استرس دارم که نیم ساعت جلوتر میرسم همه جا!!
...
انقد تلوزیون جلوم حرف زد که یادم رفت چی میخواستم بگم...

خب اگه مثل من دوستان بدقول داشته باشی خود به خود دیر کردنو یاد می گیری.

+ بگو کم کنن صداشو، یادت رفت خب

نیمه سیب سقراطی سه‌شنبه 20 مرداد 1394 ساعت 20:27 http://1ta414.blog.ir/

به راحتی و در حقیقت ! همیشه هم زود میرسم اتفاقا

چقدر رویایی!

شیما سه‌شنبه 20 مرداد 1394 ساعت 19:05

من همیشه ساعتم 5 دقیقه جلوئه. همیشه هم میدونم ساعتم 5 دقیقه جلوئه!
منتهی سر کنکور رکب خوردم! قبل کنکور گفتم این ادا اصولا رو در نیارم این دفه، ساعتمو دقیق تنظیم کردم. ولی سر جلسه کماکان فک میکردم ساعتم 5 دقیقه جلوئه!

تو باید یه جور دیگه فکری به حال زمان بکنی

نیمه سیب سقراطی سه‌شنبه 20 مرداد 1394 ساعت 11:36 http://1ta414.blog.ir/

+ گمونم منم گم شدم چون فقط روزای زوج رو به خاطر کلاسم یادم می مونه !
+ ساعتام ( گوشی و مچی ) همیشه دقیق ِ دقیق ِ !
+ باید جالب باشه ، کلا از این مدل کتابایی که روند پیشرفت بشریت رو میشه فهمید خوشم میاد :)

ساعت دقیق؟ چطور زندگی می کنی پس؟!

مگهان سه‌شنبه 20 مرداد 1394 ساعت 09:17

من همیشه دیرمه ، حتی وقتی ساعتم یه ربعی جلو باشه هی میگم این که جلویه! اگه 10 مین جلو باشه من بعد مدتی یادم میره فک می کنم یه ربع جلوست و واسه همین حتی به مراتب دیرتر می رسم!!!!!

+ تمام تلاشمو دارم میکنم این اخیر که تغییر ایجاد کنم در خودم و بیشتر مهم باشه برام وقت شناسی...

یه برنامه باید بنویسی برای گوشیت، هر روز به طور رندوم از 10 دقیقه تا 50 دقیقه ساعت گوشیتو ببره جلو. تا خودت ندونی که چند دقیقه جلویی

مهران سه‌شنبه 20 مرداد 1394 ساعت 04:11 http://mehran.blogsky.com/

چرا مودیانو رو مزخرف ارزیابی کردید خب :) ؟!

خب به نظر من یه جورایی داره برای خودش می نویسه! حداقل توی این دو تا کتابی که خوندم ازش هیچ چیزی پیدا نکردم. فضای بی روح، داستان نامعلوم، کارکترای بدون توصیف، دیالوگای توخالی، اتفاقای بی معنا... فقط زندگی خودش رو به تصویر کشیده، اونم فقط تکه تکه، اونم تکه هایی که معنا ندارن! نمی دونم... این نظر شخصیم بود. شاید من خوب نتونستم بفهممش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد