بی واژه های قلم یک خزنده
بی واژه های قلم یک خزنده

بی واژه های قلم یک خزنده

https://t.me/limbolurker

روز 404: با ژنت بجنگ

 توجه !!! خطر توهین گرفتگی !!! توجه


ببینید... خیلی بد است آدم وقتی می خواهد راجع به یک مساله ی کلان صحبت کند، آنهم وقتی پای موجودات زنده ی نفس کشنده در میان هست، بدون ملاحظه و تفکر حرف بزند و مثال از توی هوا بیاورد و قضاوت هایش بشود حس درونی. می دانم این خیلی بد است. ولی من الان می خواهم این کار بد را انجام بدهم. دیگر قضاوتش با خودتان.


این ادعایی که می خواهم بکنم، برای اثبات شدن کلی ترمینولوژی و متدولوژی و ده دوازده تا لوژی دیگر بعلاوه ی کلی تحقیقات میدانی می خواهد. اما من همه ی اینها را فاکتور می گیرم و همان کار بد را انجام می دهم و خیلی سریع این فرضیه را اثبات شده می دانم. چه ادعایی؟ اینکه ما ایرانی ها به کل از ریشه ایراد داریم. مثلا بیاید نگاه کنیم. در این صدسال اخیر چند ایرانی مشهور (در حد جهانی) فیزیکدان، شیمیدان، ریاضی دان، مهندس، فیلسوف، روانشناس، نویسنده،، نقاش، معمار، کارگردان، پزشک، ورزشکار، برنده ی جایزه ی نوبل، پولیتزر، ادیسون، جوایز سینمایی و ... داشته ایم. اصلا بیاید بپرسیم ایران را به چه اش می شناسند؟ به نفت و گاز و خاویار و پسته و زعفران و چای و هر چیز دیگری که طبیعت به ما هدیه داده است؟ و در کنار آن البته از حق نگذریم فرش را هم داریم که حاصل دسترنج خودمان است! اما چه افتخاری در rat  race بی رحم دنیا داریم؟ صنعت خودرو؟ ساعت؟ طلا و جواهر؟ های-تک؟ چه چیزی که نام کشورمان رویش خورده باشد؟


در تمام این زمینه های فردی و گروهی جای ما کجاست؟ در یکی از این دسته بندی ها هم که شده جزو 5 کشور برتر هستیم؟ خب بله البته کشور های فراوان دیگری هم هستند که وضعشان از ما هم خراب تر هست. مثل همین جیبوتی ای که تا چند هفته اسمش شده بود مایه ی تکه پرانی های یخ ما، از هنرمندان بگیر تا عوام. بله ما می توانیم خودمان را با این کشور ها مقایسه کنیم. البته باید حواسمان باشد که کشور و فرهنگ ما چندسال قدمت دارد و کشوری مثل جیبوتی یا ده ها کشور دیگر اینچنینی چند سال. شاید هم حرف از حمله ی اعراب و مغول  ها و جنگ هشت ساله بزنید و حواستان به قرون وسطی و  جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم و هیروشیما و بلایای طبیعی و امثالهم نباشد.


این حرف ها اگرچه می تواند تحقیر به همراه داشته باشد، ولی من به هیچ وجه به قصد تحقیر این حرفها را نزدم! چون یکجورهایی مصداق بارز تف سربالا می شود. من اینها را می گویم تا متقاعد شویم که آنقدر ها هم که فکر می کنیم اسب تک شاخ نیستیم. و به هر دلیلی یک چیزی مان می شود. به هر دلیلی اکنون ما در کشوری زندگی می کنیم که وضعیتش همین هاییست که با هم مرور کردیم و به طرز جالبی هم به تاریخ پر افتخارمان می نازیم. و حالا اگر خدایی نکرده زبانم لال رویم به دیوار بلا نسبت عزیزان دلمان خواست از زندگی روتینمان کمی جدا بشویم و سعی کنیم فرد مهم و تاثیر گذاری در یک قلمروی بین المللی باشیم و بودن و نبودنمان برای چند میلیون نفر مهم باشد، بدانیم که به قول عادل فردوسی پور، آمار و ارقام به نفع ما نیست. و ما انگار باید با ژنمان بجنگیم.


این عبارت "جنگیدن با ژن" را یکی از دوستان نمی دانم نقل قول از چه کسی به کار می برد. در ادامه اش هم همیشه می گوید که "خیلی از ماها هنوز نئاندرتال هستیم!" و هر وقت هم از دست یک نفر حرصش می گیرد بهش می گوید که "تو حلقه ی گمشده ی تئوری تکامل داروینی". من خیلی وقت است که به این عبارت فکر می کنم. شاید بد نباشد اگر خواستیم مسیری دشوار و با ارزش را برای رفتن انتخاب کنیم، قبلش یکجوری به خودمان اثبات کنیم که توانایی جنگیدن با این طالع را داریم.



از موقعی که این ویدیو های mark dice را دیدم فهمیدم توی آمریکا هم پیدا می شود کسی که وقتی ازش می پرسی آخرین کتابی که خوانده ای عین عقب مانده ها زل بزند توی چشمهایت. یا بدتر وقتی می گویی اسم یک نویسنده را نام ببر باز هم زل می زند توی چشمهایت. یا بدتر، کسی هست که نمی داند مارتین لوتر کینگ تا الان هفت کفن پوسانده است و اگر بهش بگویی مارتین لوتر کینگ اولین کسی بود که قدم روی ماه گذاشته چشمهایش از تعجب گرد نمی شود. یا بدتر، کسی توی آمریکا پیدا می شود که نداند رئیس جمهور کشورش اوباما است، یا بدتر نداند که حداقل اگر اوباما نیست، جان اف کندی هم نیست! یا بدتر، اصلا نداند جان اف کندی ترور شده. یا بدتر، کسی توی آمریکا پیدا می شود که اگر به او بگویی جان اف کندی صبح امروز فوت کرد، داد بزند که oh my gosh و شروع کند در مدح این مرد بزرگ سیاست سخن هم بگوید تازه! به قول خود مارک دایس، توی آمریکا هم zombie پیدا می شود. اما به ما چه. نه؟ ما راجع به خودمان صحبت کردیم. همانطور که یک دانش آموز خوب هیچ وقت نمی گوید "18 خوبه چون همه ی کلاس 15 شدن." بلکه می گوید "18 بده چون می تونستم 20 بشم"! آفرین دانش آموز خوب!

امضاء: خزنده ی جنگجو  

نظرات 8 + ارسال نظر
افشین سه‌شنبه 20 بهمن 1394 ساعت 14:44

میشه جنگید اما ممکنه به قیمت جان تموم شه!

عوضش از شر یه ژن مسخره راحت شده ایم!

آناهیتا دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 16:19

روز 404؟؟؟
اصن روز ش ارور بوده, بدیهیه ک انقدر توش عصبانی بوده باشی :))


+بنظر من ک واقعیتو گفتی, کاش این تاریخ 2500 ساله رو نداشتیم ماها ک جنبه نداریم.
مخصوصا یه سریا ک از خودشون هیچی ندارن و تا تکون می خورن تاریخ فلان هزار ساله و خون آریایی رو می ندازن وسط. حالا یارو نه از تاریخ چیزی بارشه نه از تمدن و نه هیچی.
کاش یه جایی یادمون می دادن ک به جای چسبیدن ب گذشته و قدیم, باید به ساختن رو بیاریم. ساختن چیزای جدید, ساختن آینده, و ..

بد اروری بود اصن! البته عصبانی نبودم زیاد. بیشتر به سبک هیتلر داشتم تهییج می کردم بقیه رو

مساله اینجاست که هر چیزی جای خودش رو داره. و تاریخ هیچ وقت به درد پز دادن نخورده و نخواهد خورد. تاریخ اتفاقا به درد چیزای دیگه می خوره که ما هیچ وقت حواسمون نیست بهش. مثل فرهنگ سازی. مثل عامل اتحاد، مثل گرته برداری از الگوهای هنری بومی، مثل تنظیم مراسم و مناسک جشن های ملی بر اساس تاریخ، مثل تمام استفاده های دیگه ای که ما هیچ وقت از تاریخ نکردیم توی ایران. و دقیقا اون کاری رو که نباید می کردیم کردیم!

ehsan چهارشنبه 7 بهمن 1394 ساعت 20:50 http://icebucket.blogsky.com

بسیار عالی.

مثل همیشه جذاب نوشتید.

مهران سه‌شنبه 6 بهمن 1394 ساعت 05:52 http://mehran.blogsky.com/

بداخلاق

manic man شنبه 3 بهمن 1394 ساعت 20:24 http://manicman.ir

همین دیگه. منم از همین همیشه مینالم. طرف همچین تو تلویزیون میگه جراح های ما فلان کار رو کردن پس ما اینیم، هیچکی ندونه فک میکنه یارو خدا رو احیا کرده.
خون آریاییم رو به جوش آوردی مهندس
bunch of fools...

این دکتر سمیعی نور به قبر اجداد و به روح خودش بباره پدر ما رو در آورد به صورت غیر مستقیم! هر جا می شینی می گن ایرانی ها فلان... مگه دکتر سمیعی رو ندیدی؟! بابا ول کنید این دکتر سمیعی رو توی ۷۰ میلیون بلا نسبت خر هم اگه دور هم جمع کنی یکیشون پزشک در میاد شانسی!
خون آریاییمون توو حلقم :)) bunch of retards

میدیا شنبه 3 بهمن 1394 ساعت 12:33

اصلا اینجا تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم ویکیپدیای عزیزم مشهود نیست.
راضی ام ازت! لذت بردیم

راستش این یه مورد بحث جای دیگه ای با کس دیگه ای منعقد شد D: ولی خب ویکپدیای عزیز شما که همیشه حاضر در صحنه س شکی نیست. اینکه چه وقت روو خودت تاثیر بذاره الله اعلم٬!

خدا راضی باشه

برنا شنبه 3 بهمن 1394 ساعت 09:23 http://Www.newday2014.blogsky.com

روحیه جنگ جویی تو رو در این زمینه دوست دارم.
منم موافقم باهاش.
اصلا جانا سخن از زبان ما میگویی
فرق میان ما این است که من از این چیزها نمی نویسم، چون درگیریهای زیادی دارم، اما این به این معنا نیست که بهشون فکر نمیکنم یا قبولشون ندارم.
مرسی از شما.

شما که نویسی یحتمل مشغول به عمل به حرفا هستی! من راستش یه خورده زیاد حرف می زنم. باید بیشتر عمل کنم

قربان آقا

جی کوییک شنبه 3 بهمن 1394 ساعت 08:12

بسی موافق یم!

یک نفر ملت را از روزبه روز بدتر از دیروز شدن نجات دهد!!!خطر مرگ!
باید مینوشتی"خطر جیبوتی شدگی"
بعدم یه چیز هست!مردم که احمق باشند،آدمای احمق حکمران شون میشن،بعد بدتروبدتر شدن،نات اونلی بد نیست،بات آلسو باحال م بنظر میاد!
+فکرنکنم داروین هرگز برا تکامل بشر،ضریبی به این کندی رو هیچ جایی پیش بینی کرده باشه!

در راستای همون عقب موندگان معروف که قرار بود فحش بدم ولی ندادم! بپذیر از ما همینو... تازه می خواستم ذکر کنم که اندر احوالات ایران می گن ۷۰٪ جمعیتمون زیر ۳۰ ساله و این پرامیسینگه ولی آیا واقعا همین این جوانانی که ما می بینیم؟؟ اینا پرامیسینگن؟؟!! ما پرامیسینگیم؟؟! همون عقب مونده های مذکور؟ :دی

+ ضریب منفی رو بگو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد